Total War: Arena

60

Total War: Arena jest stworzoną z myślą o zabawie wieloosobowej drużynową grą strategiczną, łączącą w sobie elementy charakterystyczne dla strategii RTS oraz gier typu MOBA (tzn. Multiplayer Online Battle Arena). Produkcja jest spin-offem bestsellerowej serii Total War, zapoczątkowanej jeszcze w 2000 roku grą Shogun: Total War i w odróżnieniu od swych pełnoprawnych poprzedniczek nie jest osadzona w konkretnym okresie historycznym, pozwalając

graczom wcielić się w wielu dowódców, znanych z różnych okresów w dziejach ludzkości.
Za powstanie gry odpowiada ekipa studia Creative Assembly, a więc oryginalni twórcy cyklu, mający na koncie także szereg innych udanych tytułów, takich jak Viking: Battle for Asgard, Stormrise czy Alien: Isolation. Total War: Arena dostępne jest na komputerach PC i dystrybuowane w typowym dla gatunku modelu darmowym, wspartym opcjonalnymi mikropłatnościami.
Mechanika
Istotą Total War: Arena są epickie pojedynki, toczone z udziałem dwóch konkurencyjnych drużyn, po 10 graczy każda. Podczas bitwy każdy z grających kontroluje trzy wybrane oddziały żołnierzy (np. piechota, łucznicy, pikinierzy itp.), nad którymi pieczę sprawuje dowódca. Wśród gamy dostępnych wodzów znajdziemy m.in. tak legendarnych wojowników, jak Aleksander Wielki, Aleksander Macedoński, Scypion Afrykański, Leonidas, Germanicus, Militiades, czy Juliusz Cezar. Każdy z nich odznacza się indywidualnym stylem walki oraz unikalnymi zdolnościami, które potrafią odwrócić przebieg niejednej bitwy. Przykładowo grecka piechota Leonidasa może w trakcie walki zewrzeć szyki, aby oprzeć się szarży niemalże każdego przeciwnika. Dla odmiany, piechurzy pod wodzą Militiadesa mogą podczas bitwy szarżować na wroga, zasłaniając się tarczami, bądź odrzucić je całkowicie, aby zyskać premię do prędkości poruszania i dogonić uciekające oddziały wroga.
Celem zabawy jest przejęcie bazy przeciwnika, bądź wycięcie w pień kontrolowanych przez niego oddziałów. Rozgrywka odznacza się sporą głębią taktyczną, a kluczem do zwycięstwa jest umiejętna współpraca między członkami drużyny – zarówno w aspekcie lokalnym, jak i globalnym. W praktyce każdy z członków ekipy odpowiada za tę część bitwy, która toczy się na jego fragmencie mapy. W grze nie brakuje jednak sytuacji, w których trzeba ruszyć na pomoc jednemy ze sprzymierzeńców, gdy jego oddziały ulegają pod naporem sił wroga. Odpowiedzialność za przebieg bitwy nie spoczywa tu więc na barkach jednego gracza, ale rozkłada się po równo pomiędzy wszystkich członków drużyny.
Zarówno model walki, jak i system rozwoju w Total War: Arena przypominają nieco rozwiązania, zastosowane w grze World of Tanks. Mamy tu więc charakterystyczny podział na klasy oraz zdobywane w bitwach doświadczenie, dzięki któremu w toku rozgrywki odblokowujemy nowe typy oddziałów i rozwijamy te już posiadane, wyposażając je np. w lepsze typy uzbrojenia. Sukcesywnie doskonalimy także umiejętności naszych dowódców. Jako, że gra należy do kategorii free-to-play, możemy za realną gotówkę nabywać unikalne jednostki oraz dokonywać kosmetyki posiadanych oddziałów. Całość pomyślana została jednak w taki sposób, aby nie zapewniać przewagi na polu bitwy osobom, inwestującym w mikropłatności.
Tryby gry
Gra Total War: Arena tworzona była od początku wyłącznie z myślą o rozgrywce wieloosobowej. W każdej potyczce uczestniczyć mogą dwie drużyny, złożone z 10 graczy, z których każdy sprawuje kontrolę nad trzema wybranymi oddziałami. Łącznie w każdej z bitew udział bierze więc imponująca liczba 60 oddziałów, co nadaje rozgrywce iście epickiego wymiaru.
Kwestie techniczne
Total War: Arena stworzony został za pomocą silnika, wykorzystanego wcześniej m.in. w Total War: Rome II. Został on jednak zmodyfikowany w taki sposób, aby lepiej współpracować ze słabszymi modelami pecetów i zapewniać grze odpowiednią płynność oraz wydajność, czyli elementy niezwykle istotne z punktu widzenia rozgrywek sieciowych. W warstwie graficznej mamy więc do czynienia z nieco mniej szczegółowymi modelami budynków, czy jednostek, niż w pełnoprawnych odsłonach serii. W odróżnieniu od wspomnianego wyżej World of Tanks akcję gry obserwujemy z góry, co pozwala graczom na znacznie większą kontrolę nad polem bitwy, a jednocześnie zapewnia potyczkom odpowiedni rozmach.

Wymagania
Rekomendowane: Intel Core i5 3.4 GHz/AMD FX-8120 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 5770 lub lepsza, 24GB HDD, Windows 7/8/8.1/10 64-bit

You can leave a response, or trackback from your own site.

Zostaw Komentarz