Scorn

61

Scorn to łącząca stylistykę horroru i science fiction pierwszoosobowa gra akcji, inspirowana twórczością szwajcarskiego malarza H.R. Gigera, znanego m.in. jako twórca projektu ksenomorfa z filmowej serii Obcy. Za powstanie gry odpowiada niewielkie, niezależne studio Ebb Software z Belgradu. Mimo niepowodzenia kampanii crowdfundingowej na serwisie Kicstarter, twórcom udało się pozyskać środki na ukończenie tytułu i wydać go na

platformie PC Windows w dwóch powiązanych ze sobą częściach.
Mechanika
Rozgrywka w Scorn bazuje na znanej choćby z produkcji studia Frictional Games (SOMA, Amnesia: The Dark Descent czy cykl Penumbra) koncepcji wrzucenia gracza w obcy, odrealniony świat, balansujący na granicy jawy i snu. Podczas zabawy przemierzamy kilka połączonych ze sobą, otwartych regionów, zbudowanych niemal w całości z materii organicznej. Każdy z nich odznacza się zaś nie tylko zupełnie odmienną stylistyką, ale także własnym zestawem zagadek oraz unikalnych postaci. Gra stawia przede wszystkim na unikalny, gęsty klimat oraz eksplorację, która jest tutaj czynnikiem niezmiernie ważnym, gdyż każdy przypadkowo przeoczony element może całkowicie zmienić dalszy przebieg rozgrywki. Podczas zabawy nie brakuje też licznych zagadek logicznych oraz konieczności manipulowania rozmaitymi, wymyślnymi maszynami i przełącznikami.
W miarę postępów rozgrywki kontrolowana przez nas postać stopniowo opanowuje coraz to nowsze umiejętności i znajduje szereg przydatnych przedmiotów oraz broni, które, podobnie jak świat gry, zbudowane zostały w całości z materii organicznej, a ich wygląd oraz zastosowanie zjeżyć może włosy na głowie niejednego gracza. Walka nie jest tu jednak głównym środkiem do celu, a podczas rozgrywki stosować musimy różne taktyki działania, zwłaszcza że dostępność amunicji jest w grze dość mocno ograniczona. Co ciekawe, nie każda napotkana postać ma co do nas wrogie zamiary; w zależności od aktualnego nastroju może po prostu nas zignorować lub zechcieć rozszarpać na strzępy, co zmusza do zachowania czujności na każdym etapie zabawy.
Kwestie techniczne
Wydana na platformie PC Windows gra Scorn powstała na zaawansowanym silniku Unreal Engine 4, gwarantującym wysoką jakość wrażeń wizualnych. Głównym wyróżnikiem tytułu jest zaś unikalny styl graficzny, w którym dopatrzeć można się inspiracji nie tylko wspomnianym na wstępie H.R. Gigerem, ale także grafikami Zdzisława Beksińskiego czy twórczością filmową Davida Cronenberga. Na wyróżnienie zasługuje też fakt, że produkcja nie ma żadnych przerywników filmowych, a cała przedstawiona historia opowiedziana została wyłącznie na silniku gry. Celem zwiększenia wrażenia immersji, twórcy zrezygnowali też z klasycznego interfejsu HUD, dzięki czemu podczas rozgrywki nie jesteśmy rozpraszani niepotrzebnymi informacjami.

Wymagania
Minimalne wymagania Scorn
System: Windows 7 64-bitowy
Procesor: Intel Pentium Dual Core E5800 3.20 GHz lub AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5800
Karta graficzna: XFX Nvidia Geforce 8600 GTS 256 MB 128-bit lub ATI Radeon 9250 100-436012 256 MB
Pamięć RAM: 2 GB
Wolne miejsce: 8 GB

Rekomendowane wymagania Scorn
System: Windows 7 64-bitowy
Procesor: Intel Core2 Duo T7500 lub AMD Turion 64 X2 56
Karta graficzna: Nvidia 8600 GT 512 MB lub AMD Radeon HD 5670
Pamięć RAM: 4 GB
Wolne miejsce: 8 GB

Jaki laptop do Scorn?
Nie każdy laptop udźwignie grę Scorn. Sprzęt, który podoła tej pozycji, powinien być wyposażony w układ Nvidia GeForce GTX 960M, lub AMD Radeon R7. Dla bardziej komfortowej rozgrywki na najwyższych wymaganiach proponujemy karty graficzne Nvidia GeForce GTX 970M lub AMD Radeon R9.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Zostaw Komentarz